kłonienie odbiorców do dobrowolnego rozpowszechniania informacji na temat danej marki.
Do najważniejszych technik inbound marketingowych, wykorzystywanych do osiągnięcia powyższych celów, należą:
Marketingowcy wykorzystujący strategię inbound marketingu zakładają, że publikowanie wartościowych, zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek, treści, a następnie rozpowszechnianie ich za pomocą takich kanałów marketingowych jak blogi branżowe czy portale społecznościowe, umożliwia przyciągnięcie bardziej sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, zbudowanie z nimi trwałej relacji (tzw. strategia dojrzewania leadów), a w rezultacie, zwiększenie sprzedaży.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Inbound_Marketing
Przykład: http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32 http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym Jak wynika z powyższego przykładu zaletą
Przykład:
http://przyklad.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1:wiadomosci&catid=1:boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym&Itemid=32
http://przyklad.pl/wiadomosci/zagranica/1-boeing-737-szczesliwie-wyladowal-na-oceanie-spokojnym
Jak wynika z powyższego przykładu zaletą SEF jest obok większej przejrzystości, często także krótszy adres internetowy.
Pozycjonowanie jest prowadzonym często równocześnie z optymalizacją strony procesem pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, które są jednym z czynników wpływających na pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron rozpoczęło się wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych. Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania. Początkowo nie było to trudne, gdyż wyniki w wyszukiwarkach opierały się na analizie słów kluczowych podanych przez autora w nagłówku strony. Później jednak, między innymi ze względu na łatwą manipulację słowami kluczowymi, wyszukiwarki zaczęły je ignorować, odwołując się bezpośrednio do treści strony.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Content marketing
Pojęcie content marketingu jest ściśle powiązane z marketingiem internetowym. W ciągu ostatnich kilku lat stał jednym z najważniejszych elementów skutecznego
e-marketingu. Content marketing oznacza nic innego, jak przedstawianie wartościowych treści. Najbardziej popularnymi treściami są zdjęcia, podcasty audio i wideo, wpisy na blogach, czy różnego rodzaju tutoriale. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze skuteczności dobrego content marketingu i inwestuje w wartościowe treści. Profesjonalnie przygotowane i napisane teksty wyświetlane na stronach przyciągają klientów. Dobrej jakości content marketing jest istotną częścią internetowego marketingu. Pojęcie content marketingu wiąże się również z tak zwanym copywritingiem.